Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.

Zamknij cookies
Menu mobilne
Publikacje Instytutu Zachodniego

Black Friday w Niemczech

#BlackFriday #czarnypiątek #zakupy #Niemcy

Czarny piątek (Black Friday), czyli wielkie święto wyprzedażowe mające miejsce w pierwszy piątek po Święcie Dziękczynienia w USA, jest ważnym wydarzeniem dla handlu w Niemczech. W tym roku przypada ono na 27 listopada, ale jest już zwyczajowo rozszerzone na cały tydzień.

Niemcy kupują w czarny piątek przede wszystkim: produkty elektroniczne, np. telewizory, smartfony, słuchawki (34,7%), ubrania i akcesoria (15,7%), gry wideo i komputerowe (13,7%), meble i artykuły gospodarstwa domowego (6,4%) − jak wynika z badań przeprowadzonych w l. 2018-2019 przez portal Mydealz.

Z  poniższego wykresu wynika, iż większość Niemców zamierza w tegoroczny czarny piątek wydać kwotę od 101 do 300 euro. Prawie 1/5 (18,7%) planuje wydatek od 301 do 500 euro, a około 5% − ponad 1000 euro. Sondaż został przeprowadzony przez Black Friday GmbH w dn. 12.-15.11 br. na grupie 1604 osób.

 

 

https://de.statista.com/infografik/20107/meistgekaufte-produkte-am-black-friday-in-deutschland/

 


Instytut Zachodni w Poznaniu

ul. Mostowa 27 A
61-854 Poznań
NIP: 783-17-38-640