Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.

Zamknij cookies
Menu mobilne
Publikacje Instytutu Zachodniego

Obroty w handlu detalicznym w Niemczech wzrosną w okresie świątecznym ‒ głównie dzięki sprzedaży internetowej

#handel #online #koronawirus #COVID-19 #święta #BożeNarodzenie #Niemcy

Dane Niemieckiego Związku Handlu Detalicznego (HDE) wskazują, że pomimo pandemii koronawirusa, obroty handlowe w okresie świątecznym w Niemczech wzrosną w dużej mierze dzięki zakupom przez Internet.

Według prognoz HDE, obrót w handlu detalicznym w Niemczech w listopadzie i grudniu br. wyniesie 103,9 mld euro, czyli o 1,2% więcej niż w tych samych miesiącach w 2019 r. Jak pokazuje poniższy wykres, wartość obrotów w tym okresie systematycznie wzrasta od 2010 r. (wykres słupkowy).

Głównym czynnikiem napędzającym wzrost w bieżącym roku będzie handel online ‒ jego wartość wzrośnie aż o 19% i wyniesie ponad 16,8 mld euro. W 2019 r. było to 14,3 mld euro (niebieskie koła na wykresie).

Jak zauważył dyrektor HDE Stefan Genth, wiele stacjonarnych biznesów może finansowo nie przetrwać spowodowanego pandemią COVID-19 zdecydowanego spadku liczby klientów odwiedzających sklepy. Dlatego HDE apeluje do rządu federalnego o rozszerzenie programu pomocowego dla firm zmuszonych do zawieszenia dzialalności z powodu pandemii także o sprzedawców detalicznych. (TM)


Instytut Zachodni w Poznaniu

ul. Mostowa 27 A
61-854 Poznań
NIP: 783-17-38-640