Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.

Zamknij cookies
Menu mobilne
Publications

BIZ nr 285 Polityka innowacyjności niemieckiego przemysłu

„Biuletyn Instytutu Zachodniego” nr 285/2016: dr Marta Balcerek-Kosiarz, „Polityka innowacyjności niemieckiego przemysłu”.

Przemysł 4.0 jest strategią polityki innowacyjności niemieckiego przemysłu. Strategia ta jest oparta na cyfryzacji, automatyzacji oraz informatyzacji procesu planowania produkcji. Transformacja sektora przemysłowego pod wpływem Przemysłu 4.0 spowoduje zmiany w strukturze szkolnictwa wyższego, szkolnictwa zawodowego (Społeczeństwo 4.0), warunkach zatrudnienia (Praca 4.0) oraz w strategiach przedsiębiorstw. Firmy niemieckie są niechętne do wprowadzania zmian. Skutkiem ich wdrożenia będzie wykluczenie tych przedsiębiorstw, które nie zdążą z adaptacją do nowych rozwiązań. Polityka innowacyjności Ministra Gospodarki i Energii (BMWI) Sigmara Gabriela ma być kołem napędowym dla SPD w zaplanowanych jesienią 2017 r. wyborach do Bundestagu.

Zdjęcie: ZVEI


the Institute for Western Affairs in Poznan

ul. Mostowa 27 A
61-854 Poznań
NIP: 783-17-38-640